Volg jij een opleiding op het gebied van sociale wetenschappen of marketing & communicatie? Wil je hands-on ervaring opdoen met klant- en marktonderzoek en jouw onderzoeksvaardigheden ontwikkelen bij hét communicatiebureau van de Nederlandse boekenbranche? Wij hebben per direct en vanaf januari 2022 plaats voor een enthousiaste student (3e- of 4e-jaars hbo/wo) voor een meewerkstage op de afdeling marktonderzoek & analyse. 

Wat ga je doen?

Als stagiair marktonderzoek & analyse help jij mee om onze campagneteams van de juiste doelgroep- en marktinformatie te voorzien. Je doet deskresearch, je zet enquêtes uit en je houdt de performance van onze campagnes bij. Je voert nauwkeurig onderzoek uit en je aarzelt daarom ook niet om jouw collega’s te adviseren op basis van de inzichten die je hebt opgedaan. Bij de stichting CPNB zit je dicht op de praktijk. We zijn continu bezig met de ontwikkeling van onze campagnes. Je ziet dan ook direct wat de insights die jij aanlevert betekenen voor de koers van ons werk!

Wat krijg je er voor terug?

  • Een kickstart voor je cv;
  • Een passende stagevergoeding van 350 euro per maand op fulltime basis (36 uur);
  • Een minimum stageperiode van 4 maanden;
  • Een divers pakket aan taken en samenwerkingspartners;
  • Je doet onderzoek naar zowel consumenten als zakelijke doelgroepen;
  • Je schakelt met onderzoeksbureau’s, beleidsonderzoekers en brancheorganisaties;
  • Een inspirerende omgeving met veel verantwoordelijkheden;
  • Je leert zelf informatiebehoeften te signaleren en vragen uit te zetten;
  • Je schrijft mee aan adviezen voor alle bedrijfslagen.

Wat ga je doen?

Als stagiair marktonderzoek & analyse help jij mee om onze campagneteams van de juiste doelgroep- en marktinformatie te voorzien. Je doet deskresearch, je zet enquêtes uit en je houdt de performance van onze campagnes bij. Je voert nauwkeurig onderzoek uit en je aarzelt daarom ook niet om jouw collega’s te adviseren op basis van de inzichten die je hebt opgedaan. Bij de stichting CPNB zit je dicht op de praktijk. We zijn continu bezig met de ontwikkeling van onze campagnes. Je ziet dan ook direct wat de insights die jij aanlevert betekenen voor de koers van ons werk!

Wat krijg je er voor terug?

  • Een kickstart voor je cv;
  • Een passende stagevergoeding van 350 euro per maand op fulltime basis (36 uur);
  • Een minimum stageperiode van 4 maanden;
  • Een divers pakket aan taken en samenwerkingspartners;
  • Je doet onderzoek naar zowel consumenten als zakelijke doelgroepen;
  • Je schakelt met onderzoeksbureau’s, beleidsonderzoekers en brancheorganisaties;
  • Een inspirerende omgeving met veel verantwoordelijkheden;
  • Je leert zelf informatiebehoeften te signaleren en vragen uit te zetten;
  • Je schrijft mee aan adviezen voor alle bedrijfslagen.

Wie is Stichting CPNB

Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek zet de lezer centraal en wil het leven van mensen verrijken door ze meer boeken te laten lezen. Een boek kan zoveel doen: taal en geletterdheid maken het verschil in de ontwikkeling van mensen, boeken zorgen voor verrijking en verdieping, verhalen bieden ontspanning en ontsnapping. En natuurlijk is een boek een mooi cadeau met grote meerwaarde.

Om zoveel mogelijk mensen in aanraking te laten komen met het boek initiëren wij diverse leesbevorderende campagnes en activiteiten. Dit doen wij vanuit het collectief van boekhandel, bibliotheek en uitgeverij. Bekende merken van Stichting CPNB zijn De Nationale Voorleesdagen, Boekenweek, Zomerlezen, Boekenweek voor Jongeren, Kinderboekenweek en Nederland Leest.

Vragen over deze vacature?

Belinda Gelsema

Belinda Gelsema