Henry Danger, Huize Herrie, Droomkamers, PAW Patrol en SpongeBob. Dit zijn slechts een paar titels van shows waar je je tijdens je stageperiode mee bezig gaat houden als digital engagement stagiair voor Nickelodeon en Nick Jr. ViacomCBS is een van ’s werelds grootste mediabedrijven. Voor onze Benelux-vestiging op de NDSM-werf in Amsterdam zoeken wij een gedreven, enthousiaste en creatieve Digital Engagement Stagiair die onze online redactie, bestaande uit een Engagement Manager en Social Media Coordinator, komt versterken om samen deze merken online naar 'the next level' te tillen.

Tijdens deze stage ben jij mede-verantwoordelijk voor de social media-kanalen van Nickelodeon en Nick Jr. Het engagement team creëert, produceert en publiceert alle social en website content voor Nederland en België en onderhoudt via deze weg contact met onze fans én lokaal talent. Ben jij altijd als eerste op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van social- en web? Ben je goed met tekst en beeld? Houd je van een uitdaging en zie je in iedere obstakel een kans? En wil jij samen met ons het hele internet veroveren? Dan zijn we een goede match!

Wat ga je doen?

  • Je beheert, samen met de Social Media Coördinator, onze social media-kanalen, van planning, plaatsing tot engagement met de fans
  • Je maakt social- en webcontent, van visuals tot videocontent
  • Je zorgt op dagelijkse basis dat onze website de leukste content van alle kindersites van Nederland en België bevat
  • Je helpt bij het opbouwen van onze gloednieuwe website en leert de systemen goed kennen
  • Je zet samen met de Engagement Manager grote en kleine online campagnes op en zorgt hierbij voor het beste resultaat door campagnes constant te optimaliseren
  • Je kunt goed overweg met cijfers en vind het leuk om op basis van de door jouw gerapporteerde cijfers aan de slag te gaan met een bv. hernieuwde social- of web strategie
  • Je denkt mee over de algehele social strategie en helpt ons met het opzetten van nieuwe online platformen

Wat krijg je er voor terug?

Een toffe stage aan het IJ in Amsterdam voor één van de grootste entertainmentmerken ter wereld (maar nu even thuis!) Werken in een gezellig team met onvergetelijke (vrijdagmiddag)borrels Gratis bootcampen, kickboksen of yogales krijgen

Wat ga je doen?

  • Je beheert, samen met de Social Media Coördinator, onze social media-kanalen, van planning, plaatsing tot engagement met de fans
  • Je maakt social- en webcontent, van visuals tot videocontent
  • Je zorgt op dagelijkse basis dat onze website de leukste content van alle kindersites van Nederland en België bevat
  • Je helpt bij het opbouwen van onze gloednieuwe website en leert de systemen goed kennen
  • Je zet samen met de Engagement Manager grote en kleine online campagnes op en zorgt hierbij voor het beste resultaat door campagnes constant te optimaliseren
  • Je kunt goed overweg met cijfers en vind het leuk om op basis van de door jouw gerapporteerde cijfers aan de slag te gaan met een bv. hernieuwde social- of web strategie
  • Je denkt mee over de algehele social strategie en helpt ons met het opzetten van nieuwe online platformen

Wat krijg je er voor terug?

Een toffe stage aan het IJ in Amsterdam voor één van de grootste entertainmentmerken ter wereld (maar nu even thuis!) Werken in een gezellig team met onvergetelijke (vrijdagmiddag)borrels Gratis bootcampen, kickboksen of yogales krijgen

Wie is ViacomCBS

ViacomCBS is onderdeel van ViacomCBS International Media Network, in de Benelux heeft ViacomCBS in haar merkenportfolio: Nick Jr., Nickelodeon, MTV, Comedy Central en Spike. Als een van ’s werelds meest toonaangevende entertainment content organisaties weten we wat onze kijker zoekt en leveren over de hele wereld televisie, motion pictures en een breed aanbod van digitale media. Voor alle zenders in onze portfolio voeren we een lokale strategie waarbij we kijken welke shows en activiteiten het beste passen bij onze fans in Nederland en België. ViacomCBS haar fans via de free to air kanalen MTV, Nickelodeon, Nick Jr., Spike en Comedy Central. ViacomCBS is ook actief in de Pay TV markt met verschillende digitale kanalen zoals MTV Brand New, Nick Jr., Nicktoons, NickMusic, Comedy Central Family en Comedy Central Extra.

De weergegeven reviews zijn van oud stagiairs.
Nog geen reviews beschikbaar

Vragen over deze vacature?

Belinda Gelsema

Belinda Gelsema