Binnen The Walt Disney Company zijn wij op zoek naar een stagiair die ons komt versterken op de afdeling Studio Marketing.

Het Studio Marketing team is verantwoordelijk voor de marketing campagnes voor alle films die in de Nederlandse bioscopen worden uitgebracht. De films zijn afkomstig vanuit verschillende Studio labels: Walt Disney Studios, Walt Disney Animation, Pixar Studios, Marvel Studios, LucasFilm, 20th Century Studios en Searchlight Pictures. Het Studio Marketing team bestaat uit een Marketing Manager (team lead), Product Manager en een stagiair.

Wat ga je doen?

Op de afdeling Studio Marketing werk je tijdens je stage samen met het team aan de marketing- en mediacampagnes van al onze bioscoopreleases.

Hier binnen krijg je jouw eigen verantwoordelijkheden, waarbij je kunt denken aan;

  • Creatief meedenken aan marketing campagnes & stunts en deze helpen uit te voeren
  • Ondersteuning in het opzetten van marketingplannen,
  • Opzetten van prijsvragen/winacties
  • Meedenken over potentiële partners/promoties
  • Verzenden van trailers/artwork naar onze partners,
  • Ondersteuning in het aanleveren van campagne materialen,
  • Bijhouden en managen van productieschema’s,
  • Campagne overzichten bijhouden,
  • Vertaalopdrachten

Daarnaast vragen we je om mee te helpen bij events en premières indien nodig. Deze kunnen in de avonden of weekenden plaatsvinden.

Kortom: het is een echte meewerkstage met eigen verantwoordelijkheid, waarin je nauw samenwerkt met de Product Manager en Marketing Manager en veel ruimte krijgt voor jouw eigen ontwikkeling.

Wat krijg je er voor terug?

Wij bieden een collegiale, informele en internationale werkomgeving, waarin we samen hard werken aan de marketing voor al onze releases in Nederland; een fantastische en leerzame omgeving voor een meewerkstage!

Wat ga je doen?

Op de afdeling Studio Marketing werk je tijdens je stage samen met het team aan de marketing- en mediacampagnes van al onze bioscoopreleases.

Hier binnen krijg je jouw eigen verantwoordelijkheden, waarbij je kunt denken aan;

  • Creatief meedenken aan marketing campagnes & stunts en deze helpen uit te voeren
  • Ondersteuning in het opzetten van marketingplannen,
  • Opzetten van prijsvragen/winacties
  • Meedenken over potentiële partners/promoties
  • Verzenden van trailers/artwork naar onze partners,
  • Ondersteuning in het aanleveren van campagne materialen,
  • Bijhouden en managen van productieschema’s,
  • Campagne overzichten bijhouden,
  • Vertaalopdrachten

Daarnaast vragen we je om mee te helpen bij events en premières indien nodig. Deze kunnen in de avonden of weekenden plaatsvinden.

Kortom: het is een echte meewerkstage met eigen verantwoordelijkheid, waarin je nauw samenwerkt met de Product Manager en Marketing Manager en veel ruimte krijgt voor jouw eigen ontwikkeling.

Wat krijg je er voor terug?

Wij bieden een collegiale, informele en internationale werkomgeving, waarin we samen hard werken aan de marketing voor al onze releases in Nederland; een fantastische en leerzame omgeving voor een meewerkstage!

Wie is The Walt Disney Company Benelux

The Walt Disney Company is, samen met haar dochterondernemingen en affiliates, een leidende en diverse internationale familie-entertainment- en mediaonderneming die o.a: Disney-parken, ervaringen en producten omvat. Hiernaast houdt het bedrijf zich bezig met de distributie van Disney media en entertainment, verdeeld over de drie contentgroepen: Studios, General Entertainment en Sport, die zijn gericht op het ontwikkelen en produceren van content voor DTC, theatrale en lineaire platforms. Disney is een Dow 30-bedrijf en had in het fiscale jaar 2020 een jaaromzet van 65,4 miljard dollar.

The Walt Disney Company is al meer dan 80 jaar actief in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) en heeft duizenden mensen in dienst in deze regio. Naast Disneyland Parijs en haar andere iconische merken, waaronder Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic, 20th Century Studios en ESPN, vermaakt, informeert en inspireert The Walt Disney Company EMEA miljoenen consumenten in meer dan 130 landen met de kracht van ongeëvenaarde storytelling. Daarnaast is Disney+, de direct-to-consumer streamingdienst van het bedrijf, momenteel beschikbaar in 17 markten in heel Europa.

De weergegeven reviews zijn van oud stagiairs.
Nog geen reviews beschikbaar

Vragen over deze vacature?

Belinda Gelsema

Belinda Gelsema