Wil je tijdens je stage werken voor merken als Spike, MTV, Nickelodeon & Comedy Central? Heb jij verstand van TV, video on demand, social en de laatste trends in onderzoek en analyse? Wil jij ervaring opdoen in de media in een internationale omgeving? Dan is dit je kans!

Tijdens deze stage leer je hoe een internationaal merk door middel van kwalitatief en kwantitatief onderzoek zoveel mogelijk fans bereikt op haar verschillende platformen! Het Benelux Strategy, Insights & Analytics team analyseert en rapporteert de kijkcijfers van onze zenders, de bezoekers van onze websites, engagement op social media platformen en performance op streaming platformen van onze partners. Ook doen we kwalitatief onderzoek om onze fans en hun gedrag beter te begrijpen. Door deze inzichten te combineren bereiken we op een slimme manier zo veel mogelijk fans.

Daarnaast kijkt het Benelux Strategy, Insights & Analytics team naar de commerciële mogelijkheden van onze merken. We analyseren en rapporteren de advertentie-inkomsten en combineren databronnen modellen om commerciële kansen en bedreigingen binnen de advertentiemarkt te onderzoeken.

Wat ga je doen?

Ondersteunen van het team bij de dagelijkse werkzaamheden Branche- en marktontwikkelingen in kaart brengen d.m.v. analyses van onder andere:



  • Kijkcijfers, online video views, fans/followers, reclame inkomsten en overige commerciële info.

  • Rapportages opstellen om het kijkgedrag inzichtelijk te maken (zowel TV als Online)

  • Internationale doelgroeponderzoeken vertalen naar de Nederlandse markt

  • Ondersteunen van lokaal doelgroep- en kijkersonderzoek

Wat krijg je er voor terug?


  • Kantoor is 15 min vanaf Amsterdam Centraal

  • Gezellige collega’s

  • Informele werkomgeving

  • Toegang tot hoge kwaliteit online courses

  • Maandelijkse bedrijfsborrels (indien weer mogelijk)

  • Deels thuiswerken is mogelijk

Wat ga je doen?

Ondersteunen van het team bij de dagelijkse werkzaamheden Branche- en marktontwikkelingen in kaart brengen d.m.v. analyses van onder andere:



  • Kijkcijfers, online video views, fans/followers, reclame inkomsten en overige commerciële info.

  • Rapportages opstellen om het kijkgedrag inzichtelijk te maken (zowel TV als Online)

  • Internationale doelgroeponderzoeken vertalen naar de Nederlandse markt

  • Ondersteunen van lokaal doelgroep- en kijkersonderzoek

Wat krijg je er voor terug?


  • Kantoor is 15 min vanaf Amsterdam Centraal

  • Gezellige collega’s

  • Informele werkomgeving

  • Toegang tot hoge kwaliteit online courses

  • Maandelijkse bedrijfsborrels (indien weer mogelijk)

  • Deels thuiswerken is mogelijk

Wie is ViacomCBS

ViacomCBS Networks International is één van de grootste internationale mediabedrijven ter wereld met veel van ’s werelds meest iconische merken. ViacomCBS creëert voor haar wereldwijde merkenportfolio entertainment voor fans waaronder televisieshows en games. Naast internationale shows brengt ViacomCBS Benelux lokaal geproduceerde shows voor televisie en web. De zenderportfolio van ViacomCBS Benelux bestaat oa uit MTV, Comedy Central, Spike, Nickelodeon en Nick Jr.. Stuk-voor-stuk entertainmentmerken die behoren tot de grootste van de wereld. Naast het aanbieden van innovatieve streamingdiensten en digitale videoproducten, biedt ViacomCBS Networks International krachtige mogelijkheden in productie-, distributie- en advertentieoplossingen voor partners op vijf continenten en in meer dan 180 landen.

De weergegeven reviews zijn van oud stagiairs.
Nog geen reviews beschikbaar

Vragen over deze vacature?

Belinda Gelsema

Belinda Gelsema