Het Mediafestival van Nederland, Dutch Media Week, wordt dit jaar gehouden van 30 september t/m 10 oktober in Hilversum met als thema "Be humane". Dutch Media Week is het event dat de creatieve industrie samen brengt en alle media enthousiastelingen, van jong tot oud, laat verwonderen door de veelzijdigheid van deze industrie. Van innovatie en creatie tot bijzondere verhalen en talentontwikkeling. Dit jaar met extra aandacht voor toegepast geluid (al het geluid en muziek wat je nodig hebt bij films, podcasts, games, documentaires etc.) in de vorm van een Sound Summit in de Vorstin in Hilversum.

Professionals uit de creatieve (media)industrie, jong talent, het algemene publiek, scholieren en studenten ontmoeten elkaar om te netwerken, om showcases te presenteren, inspiratie op te doen en om op een leuke manier het brede publiek in aanraking te brengen met de industrie. Het festival wordt georganiseerd door Beeld en Geluid, in nauwe samenwerking met diverse partners zoals de gemeente Hilversum. Ben jij een (social) media allesvreter met het liefst een voorliefde voor audio? Hou je van organiseren en heb je een vlotte pen. Weet jij hoe je ander media geïnteresseerde kan bereiken via insta, facebook, twitter of youtube etc.? Dan is dit een interessante stage voor jou

Wat ga je doen?

Jij werkt actief mee met het promoten en de communicatie van Dutch Media Week en de Sound Summit in het bijzonder op de diverse sociale mediakanalen. Je doet research maakt teksten en social media post in audio en video en activeert een geluidscommunity.

Wat krijg je er voor terug?

  • Je wordt onderdeel van het online team van de afdeling communicatie en marketing van Beeld en Geluid en het projectteam van de Sound Summit
  • Een stagevergoeding van 300 euro bij een werkweek van 40 uur
  • Een werkplek dichtbij het station

Momenteel werken we nog veelal thuis maar zodra het weer kan , heb je minimaal drie dagen per week directe collega's om je heen

Wat ga je doen?

Jij werkt actief mee met het promoten en de communicatie van Dutch Media Week en de Sound Summit in het bijzonder op de diverse sociale mediakanalen. Je doet research maakt teksten en social media post in audio en video en activeert een geluidscommunity.

Wat krijg je er voor terug?

  • Je wordt onderdeel van het online team van de afdeling communicatie en marketing van Beeld en Geluid en het projectteam van de Sound Summit
  • Een stagevergoeding van 300 euro bij een werkweek van 40 uur
  • Een werkplek dichtbij het station

Momenteel werken we nog veelal thuis maar zodra het weer kan , heb je minimaal drie dagen per week directe collega's om je heen

Wie is Beeld en Geluid

Beeld en Geluid is het toonaangevende instituut voor media. Een inspirerende, creatieve en toegankelijke ontmoetingsplek voor professionals en particulieren; online, in ons museum en soms op locatie. We zijn een van de grootste archieven ter wereld en we bewaren diverse soorten media, zoals radio- en televisieprogramma’s, video(games), geschreven pers, politieke prenten, gifjes, websites en objecten. Beeld en Geluid is één van de autoriteiten die objectief het Nederlandse medialandschap in kaart brengt en actuele ontwikkelingen benadert vanuit media-historisch perspectief. Zo laten we zien welke impact media hebben op ieders leven. Dat doen we met een groot aantal partners, zoals creatieve mediamakers, knappe deskundigen, betrokken bedrijven en relevante influencers. Op die manier dragen we samen bij aan een mediawijzere wereld. Vanaf maandag 26 oktober 2020 zijn de deuren van ons museum gesloten voor de bouw van een volledig nieuw en interactief mediamuseum! Dit museum opent najaar 2022. Gelukkig kun je tot die tijd ook vanuit huis genieten van onze collectie en verhalen. Bekijk https://beeldengeluid.nl/beeld-en-geluid-bij-je-thuis

De weergegeven reviews zijn van oud stagiairs.
Nog geen reviews beschikbaar

Vragen over deze vacature?

Belinda Gelsema

Belinda Gelsema