Stagiair Servicedesk IT bij de Volksbank

Volg jij een IT-gerelateerde opleiding en wil je graag werkervaring opdoen binnen een professionele, complexe IT-organisatie? Wij zoeken een meewerk stagiair voor onze Servicedesk IT van de Volksbank in Den Bosch. Met deze stage draag je bij aan de digitale zelfredzaamheid van onze collega’s. Interesse? Lees dan snel verder!

Wat ga je doen?

Jij maakt het leven van de collega’s bij de Volksbank een stuk gemakkelijker. Je behandelt zelfstandig IT gerelateerde vragen en incidenten en registreert deze in ons registratiesysteem ServiceNow. De missie van de Servicedesk IT is de zelfredzaamheid van onze collega's te vergroten. Dit houd in dat je de interne klant telefonisch of via de chat te woord staat. Eerst begeleid je de klant naar de openbare kennisbank, zodat de klant zijn/haar problemen kan oplossen. Lukt dat niet? Geen probleem, jij vindt wel het juiste kennisbankartikel of schakelt met collega experts, zodat de melding verder wordt opgepakt.

Wat kun je bij ons leren?

In deze meewerkstage kom je in aanraking met de nieuwste ICT-technieken op het gebied van kantoorautomatisering. Daarbij krijg je een unieke kijk in de keuken van hoogwaardige ICT-dienstverlening waarbij procesmatig werken en klantvriendelijkheid centraal staan.

  • Je maakt kennis met de diensten van de afdeling, de processen rondom deze dienstverlening en de gebruikte applicaties binnen de Volksbank.
  • Je wordt in staat gesteld veel incidenten en vragen zelfstandig aan de telefoon en chat direct op te lossen.
  • Daarnaast word je gecoacht op het gebied van klantgericht handelen en gesprekstechnieken.

Dit alles binnen een agile werkomgeving, waardoor je verantwoordelijkheid krijgt om verbeteringen aan te brengen op de werkzaamheden binnen je eigen team. Met als einddoel om de dienstverlening richting de klant te verbeteren. Heb je zelf ideeën om op te pakken? Graag! Wat je uitdaging ook wordt, samen formuleren we opdrachten waar jij van leert, en waar onze organisatie van groeit.

Wat krijg je er voor terug?

De Servicedesk IT bestaat uit twee teams, te weten het Knowledge desk team en het Support desk team. De stage wordt vervult op de Support desk. Dit is het team dat de ondersteuningskanalen bedient en zorgt voor een goede afhandeling en/of overdracht van de meldingen die het team ontvangt.

Wat ga je doen?

Jij maakt het leven van de collega’s bij de Volksbank een stuk gemakkelijker. Je behandelt zelfstandig IT gerelateerde vragen en incidenten en registreert deze in ons registratiesysteem ServiceNow. De missie van de Servicedesk IT is de zelfredzaamheid van onze collega's te vergroten. Dit houd in dat je de interne klant telefonisch of via de chat te woord staat. Eerst begeleid je de klant naar de openbare kennisbank, zodat de klant zijn/haar problemen kan oplossen. Lukt dat niet? Geen probleem, jij vindt wel het juiste kennisbankartikel of schakelt met collega experts, zodat de melding verder wordt opgepakt.

Wat kun je bij ons leren?

In deze meewerkstage kom je in aanraking met de nieuwste ICT-technieken op het gebied van kantoorautomatisering. Daarbij krijg je een unieke kijk in de keuken van hoogwaardige ICT-dienstverlening waarbij procesmatig werken en klantvriendelijkheid centraal staan.

  • Je maakt kennis met de diensten van de afdeling, de processen rondom deze dienstverlening en de gebruikte applicaties binnen de Volksbank.
  • Je wordt in staat gesteld veel incidenten en vragen zelfstandig aan de telefoon en chat direct op te lossen.
  • Daarnaast word je gecoacht op het gebied van klantgericht handelen en gesprekstechnieken.

Dit alles binnen een agile werkomgeving, waardoor je verantwoordelijkheid krijgt om verbeteringen aan te brengen op de werkzaamheden binnen je eigen team. Met als einddoel om de dienstverlening richting de klant te verbeteren. Heb je zelf ideeën om op te pakken? Graag! Wat je uitdaging ook wordt, samen formuleren we opdrachten waar jij van leert, en waar onze organisatie van groeit.

Wat krijg je er voor terug?

De Servicedesk IT bestaat uit twee teams, te weten het Knowledge desk team en het Support desk team. De stage wordt vervult op de Support desk. Dit is het team dat de ondersteuningskanalen bedient en zorgt voor een goede afhandeling en/of overdracht van de meldingen die het team ontvangt.

Wie is De Volksbank

De Volksbank is het moederbedrijf van SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen. Als bank met ruim 3 miljoen klanten willen we ons onderscheiden door onze maatschappelijke impact. En daarbij gaat bankieren over meer dan geld alleen. Het is een manier om van waarde te zijn. Niet alleen voor de eigen organisatie en medewerkers, onze klanten of onze aandeelhouder. Maar voor de hele maatschappij. Op heel veel plekken in Nederland, het hele jaar door. Samen investeren we in een beter Nederland. Dat merken onze klanten ook, elke dag weer. Niet voor niets zijn RegioBank, SNS én ASN Bank in 2022 verkozen tot de drie meest klantvriendelijke banken van Nederland. Een mooi resultaat, waar we trots op zijn. Zo zie je maar dat een sterke relatie met klanten en de wil om een verschil te maken voor de samenleving hand in hand gaan. Bankzaken zijn uiteindelijk menszaken. En dat is precies waar we met alle collega’s van de Volksbank onverminderd hard aan blijven werken: bankieren met de menselijke maat. Hieronder lees je hoe we dat doen.

Vragen over deze vacature?

Team Mediastages