Stagiair ICT - browsertesting bij de Volksbank

Volg jij een IT-gerelateerde opleiding en wil je graag werkervaring opdoen binnen een professionele IT-organisatie? Wij zoeken een stagiair voor bij het mijn-klant team van de Volksbank in Den Bosch. Met deze stage draag je bij aan diverse vraagstukken. Interesse? Lees dan snel verder!

Een IT-bedrijf met de blik op de toekomst, dat zijn wij. Wij zorgen dat miljoenen mensen altijd en overal kunnen betalen en sparen of geld kunnen lenen om hun ambities waar te maken. Met ervaren professionals, jonge pioniers en managers zonder stropdassen werken wij hard om resultaten te behalen en vieren we onze successen. Met Bossche bollen natuurlijk, want we koesteren onze standplaats Den Bosch.

Wat ga je doen?

Bij het mijn-klant team dragen we zorg voor de frontend van het inloggen en de mijn-omgeving. Nu hebben we het probleem dat onze klanten dusdanig veel verschillende browsers gebruiken, we nooit kunnen garanderen dat onze frontend applicatie werkt op alle verschillende browsers. Daarnaast hebben we een multi-merk structuur waarbij we moeten garanderen dat het voor alle vier onze merken werkt. Natuurlijk hebben we integratietesten, maar omdat voorkomen beter is dan genezen hebben we de volgende twee vragen opgesteld:

  • Hoe kunnen we garanderen dat de meest gebruikte browsers de laatste twee versies werkt voor al onze vier de merken?
  • Wat is de laagste versie van de 4 belangrijkste browsers waarbij de integration tests blijven slagen?

Met de uitkomst van deze resultaten willen we een melding tonen op de inlogpagina aan gebruikers die een verouderde browserversie hebben met daarin de boodschap dat in de nabije toekomst de pagina niet meer zal werken. Dit voorkomt een overspoelde helpdesk en creeert begrip vanuit onze eindgebruikers.

Wat krijg je er voor terug?

Je gaat werken binnen één van de scrum teams van de Tech organisatie. De software die we hier ontwikkelen, wordt door honderdduizenden mensen gebruikt. Denk aan een digitale mijn-omgeving waar onze klanten hun financiele zaken kunnen regelen of de chatfunctie met een medewerker van het team klantcontact. Het resultaat van de stageopdracht zal dus ook uiteindelijk gebruikt gaan worden door onze honderdduizenden eindgebruikers.

Wat ga je doen?

Bij het mijn-klant team dragen we zorg voor de frontend van het inloggen en de mijn-omgeving. Nu hebben we het probleem dat onze klanten dusdanig veel verschillende browsers gebruiken, we nooit kunnen garanderen dat onze frontend applicatie werkt op alle verschillende browsers. Daarnaast hebben we een multi-merk structuur waarbij we moeten garanderen dat het voor alle vier onze merken werkt. Natuurlijk hebben we integratietesten, maar omdat voorkomen beter is dan genezen hebben we de volgende twee vragen opgesteld:

  • Hoe kunnen we garanderen dat de meest gebruikte browsers de laatste twee versies werkt voor al onze vier de merken?
  • Wat is de laagste versie van de 4 belangrijkste browsers waarbij de integration tests blijven slagen?

Met de uitkomst van deze resultaten willen we een melding tonen op de inlogpagina aan gebruikers die een verouderde browserversie hebben met daarin de boodschap dat in de nabije toekomst de pagina niet meer zal werken. Dit voorkomt een overspoelde helpdesk en creeert begrip vanuit onze eindgebruikers.

Wat krijg je er voor terug?

Je gaat werken binnen één van de scrum teams van de Tech organisatie. De software die we hier ontwikkelen, wordt door honderdduizenden mensen gebruikt. Denk aan een digitale mijn-omgeving waar onze klanten hun financiele zaken kunnen regelen of de chatfunctie met een medewerker van het team klantcontact. Het resultaat van de stageopdracht zal dus ook uiteindelijk gebruikt gaan worden door onze honderdduizenden eindgebruikers.

Wie is De Volksbank

De Volksbank is het moederbedrijf van SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen. Als bank met ruim 3 miljoen klanten willen we ons onderscheiden door onze maatschappelijke impact. En daarbij gaat bankieren over meer dan geld alleen. Het is een manier om van waarde te zijn. Niet alleen voor de eigen organisatie en medewerkers, onze klanten of onze aandeelhouder. Maar voor de hele maatschappij. Op heel veel plekken in Nederland, het hele jaar door. Samen investeren we in een beter Nederland. Dat merken onze klanten ook, elke dag weer. Niet voor niets zijn RegioBank, SNS én ASN Bank in 2022 verkozen tot de drie meest klantvriendelijke banken van Nederland. Een mooi resultaat, waar we trots op zijn. Zo zie je maar dat een sterke relatie met klanten en de wil om een verschil te maken voor de samenleving hand in hand gaan. Bankzaken zijn uiteindelijk menszaken. En dat is precies waar we met alle collega’s van de Volksbank onverminderd hard aan blijven werken: bankieren met de menselijke maat. Hieronder lees je hoe we dat doen.

Vragen over deze vacature?

Team Mediastages