Stagiair Growth marketeer bij de Volksbank

Heb jij interesse om iets nieuws te ontwikkelen of te laten groeien? Ben jij meer een doener dan een denker? Krijg jij er energie van om nieuwe proposities verder op te schalen en wil je graag werkervaring opdoen binnen een professionele organisatie? Dan zoeken wij jou!

Wat ga je doen?

De Hub Nieuwe producten en verzekeren is een nieuw bedrijfsonderdeel binnen de Volksbank dat verantwoordelijk is voor verdere groei in samenwerking met de merken SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen. Dit doen we voor de gebieden verzekeren en diverse ecosystemen, waaronder ‘wonen’. Samen met circa 35 collega’s geven we vorm aan de groeistrategie van de Volksbank en haar bankmerken met als doel het genereren van nieuwe inkomstenbronnen, het versterken van de klantrelatie en het vergroten van de maatschappelijke impact.

We bieden een stageplaats waarin je alles kunt leren over het ontwikkelen en/of verder opschalen van een nieuwe propositie in het ecosysteem wonen. Je helpt met het opstellen, uitvoeren en bewaken van de contentstrategie en het valideren van aannames bij bestaande en potentiële klanten. Er is veel ruimte voor eigen initiatief om ons te helpen maximale groei te laten realiseren in de komende jaren. Je werkt samen met collega's van de verschillende merken (ASN, SNS, RegioBank en BLG) en onze business partners.

Jouw verantwoordelijkheden op een rij:

  • Ondersteuning in het ophalen van klantinzichten door het doen van klantonderzoek middels evaluatie gesprekken;
  • Helpen bij het schrijven van online content en de uitvoering van onze contentstrategie;
  • Proactief informatie uit de organisatie halen die nuttig is om te gebruiken in onze marktbewerking;
  • Meehelpen bij de voorbereiding van presentaties en evenementen voor onze periodieke sprintplanning;
  • En natuurlijk kun je alles leren over De volksbank en haar bankmerken.

Wat krijg je er voor terug?

De begin- en einddatum zijn, evenals het aantal uren per week (minimaal 32), in overleg. Ons hoofdkantoor in gevestigd in Utrecht en goed bereikbaar met het OV.

Let op: er is eventueel ruimte om tijdens deze meewerkstage een afstudeeronderzoek te doen van beperkte omvang. Mocht je 4e jaars zijn en wel interesse hebben, omdat je geen onderzoek hoeft te doen of dit buiten stagetijd kan, neem dan gerust contact met ons op.

Dit krijg jij van ons

Deze uitdagende stageplaats bij de vierde en meeste maatschappelijke bank van Nederland. is een uitgelezen kans om werkervaring op te doen en je netwerk te verbreden; zowel op het gebied van communicatie als digitale ontwikkelingen. Je krijgt veel ruimte voor eigen initiatief, een stimulerende werkomgeving en gelegenheid om voorbij de grenzen van je stageopdracht te kijken. Uiteraard ontvang je ook een aantrekkelijke stagevergoeding en reisvergoeding als je geen vaste OV vergoeding ontvangt.

Wat ga je doen?

De Hub Nieuwe producten en verzekeren is een nieuw bedrijfsonderdeel binnen de Volksbank dat verantwoordelijk is voor verdere groei in samenwerking met de merken SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen. Dit doen we voor de gebieden verzekeren en diverse ecosystemen, waaronder ‘wonen’. Samen met circa 35 collega’s geven we vorm aan de groeistrategie van de Volksbank en haar bankmerken met als doel het genereren van nieuwe inkomstenbronnen, het versterken van de klantrelatie en het vergroten van de maatschappelijke impact.

We bieden een stageplaats waarin je alles kunt leren over het ontwikkelen en/of verder opschalen van een nieuwe propositie in het ecosysteem wonen. Je helpt met het opstellen, uitvoeren en bewaken van de contentstrategie en het valideren van aannames bij bestaande en potentiële klanten. Er is veel ruimte voor eigen initiatief om ons te helpen maximale groei te laten realiseren in de komende jaren. Je werkt samen met collega's van de verschillende merken (ASN, SNS, RegioBank en BLG) en onze business partners.

Jouw verantwoordelijkheden op een rij:

  • Ondersteuning in het ophalen van klantinzichten door het doen van klantonderzoek middels evaluatie gesprekken;
  • Helpen bij het schrijven van online content en de uitvoering van onze contentstrategie;
  • Proactief informatie uit de organisatie halen die nuttig is om te gebruiken in onze marktbewerking;
  • Meehelpen bij de voorbereiding van presentaties en evenementen voor onze periodieke sprintplanning;
  • En natuurlijk kun je alles leren over De volksbank en haar bankmerken.

Wat krijg je er voor terug?

De begin- en einddatum zijn, evenals het aantal uren per week (minimaal 32), in overleg. Ons hoofdkantoor in gevestigd in Utrecht en goed bereikbaar met het OV.

Let op: er is eventueel ruimte om tijdens deze meewerkstage een afstudeeronderzoek te doen van beperkte omvang. Mocht je 4e jaars zijn en wel interesse hebben, omdat je geen onderzoek hoeft te doen of dit buiten stagetijd kan, neem dan gerust contact met ons op.

Dit krijg jij van ons

Deze uitdagende stageplaats bij de vierde en meeste maatschappelijke bank van Nederland. is een uitgelezen kans om werkervaring op te doen en je netwerk te verbreden; zowel op het gebied van communicatie als digitale ontwikkelingen. Je krijgt veel ruimte voor eigen initiatief, een stimulerende werkomgeving en gelegenheid om voorbij de grenzen van je stageopdracht te kijken. Uiteraard ontvang je ook een aantrekkelijke stagevergoeding en reisvergoeding als je geen vaste OV vergoeding ontvangt.

Wie is De Volksbank

De Volksbank is het moederbedrijf van SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen. Als bank met ruim 3 miljoen klanten willen we ons onderscheiden door onze maatschappelijke impact. En daarbij gaat bankieren over meer dan geld alleen. Het is een manier om van waarde te zijn. Niet alleen voor de eigen organisatie en medewerkers, onze klanten of onze aandeelhouder. Maar voor de hele maatschappij. Op heel veel plekken in Nederland, het hele jaar door. Samen investeren we in een beter Nederland. Dat merken onze klanten ook, elke dag weer. Niet voor niets zijn RegioBank, SNS én ASN Bank in 2022 verkozen tot de drie meest klantvriendelijke banken van Nederland. Een mooi resultaat, waar we trots op zijn. Zo zie je maar dat een sterke relatie met klanten en de wil om een verschil te maken voor de samenleving hand in hand gaan. Bankzaken zijn uiteindelijk menszaken. En dat is precies waar we met alle collega’s van de Volksbank onverminderd hard aan blijven werken: bankieren met de menselijke maat. Hieronder lees je hoe we dat doen.

Vragen over deze vacature?

Team Mediastages