Den Bosch is dé ‘Cultuurstad van het Zuiden’. Van september tot en met december 2021 toont de stad middels een citymarketingcampagne aan waarom dat zo is: centraal in het land gelegen, gastvrij, in een prachtig decor en met een divers en bruisend cultureel aanbod. Cultuur in de stad is verassend en gevarieerd en leuk voor zowel jong als oud. En jij kan dat laten zien!

We stellen een team van 4 studenten samen dat de campagne maakt en stuurt. Vier maanden lang sta jij aan het roer van alle Visitdenbosch kanalen (vooral: website en Instagram), de kanalen van culturele partners (zoals Design Museum en November Music), en breid jij de zichtbaarheid van deze kanalen uit door middel van outdoor activaties en (outdoor) campagnes. Jij vertaalt het culturele aanbod van de stad naar levendige en aantrekkelijke content.

Onder begeleiding van twee professionals en in samenwerking met drie andere studenten ontwikkel jij het creatieve concept van de campagne en maak je de content die daarbij past. We ontwikkelen een Brand story, campagnehuisstijl, maken branded video en online content, geven een outdoor-campagne vorm, en we gaan op zoek naar micro stories. Dus: denk aan veel museumbezoekjes, verassende en bruisende culturele activaties, en veel contentcreatie! Enthousiast?

Wat ga je doen?

  • Je werkt actief mee de strategie, boodschap, beeldtaal, én de concrete uitingen van deze campagne te vormen en produceren, in je discipline en als generiek redactielid.
  • Je helpt het bereik van de campagne te vergroten door actief content via (social) media te verspreiden en te helpen de respons van publiek te modereren.
  • Je gaat mee op werkbezoeken bij culturele instellingen in de stad en bezoekt met collega-redactieleden festivals, voorstellingen en tentoonstellingen om actief content te produceren.
  • Je bent minimaal tweemaal gastheer of -vrouw voor een tweetal cultuurtoeristen op een cultureel uitje in Den Bosch, en interviewt hen over hun ervaringen.
  • Je krijgt één week lang de lead in een social media take-over, waar jij regelt en bepaalt wat via de social mediakanalen van de campagne de wereld in wordt gestuurd.

Wat krijg je er voor terug?

  • Een maximale vrijwilligersvergoeding van € 1.500,- met afhankelijk van de ontwikkeling van de campagne kansen op additionele inkomsten.
  • Een constructieve en leerzame ervaring in een team waarin jij in jouw discipline leidend bent, met medewerking en begeleiding van professionals van een landelijk opererend campagne- en evenementenbureau.
  • Vermeldingen als redactielid, en waar relevant (co-)creator van specifieke uitingen, en waar relevant als (co-)auteur.
  • Gratis toegang tot een aantal interessante festivals, voorstellingen en tentoonstellingen, kennismaking met vertegenwoordigers van kunst- en cultuurinstellingen in de stad.
  • Veel kansen je portfolio en netwerk te verrijken.

Meld je zo snel mogelijk aan met een korte motivatie, begeleid met een linkje naar (het liefst) twee door jou gemaakte werken. In oktober ga jij van start!

Wat ga je doen?

  • Je werkt actief mee de strategie, boodschap, beeldtaal, én de concrete uitingen van deze campagne te vormen en produceren, in je discipline en als generiek redactielid.
  • Je helpt het bereik van de campagne te vergroten door actief content via (social) media te verspreiden en te helpen de respons van publiek te modereren.
  • Je gaat mee op werkbezoeken bij culturele instellingen in de stad en bezoekt met collega-redactieleden festivals, voorstellingen en tentoonstellingen om actief content te produceren.
  • Je bent minimaal tweemaal gastheer of -vrouw voor een tweetal cultuurtoeristen op een cultureel uitje in Den Bosch, en interviewt hen over hun ervaringen.
  • Je krijgt één week lang de lead in een social media take-over, waar jij regelt en bepaalt wat via de social mediakanalen van de campagne de wereld in wordt gestuurd.

Wat krijg je er voor terug?

  • Een maximale vrijwilligersvergoeding van € 1.500,- met afhankelijk van de ontwikkeling van de campagne kansen op additionele inkomsten.
  • Een constructieve en leerzame ervaring in een team waarin jij in jouw discipline leidend bent, met medewerking en begeleiding van professionals van een landelijk opererend campagne- en evenementenbureau.
  • Vermeldingen als redactielid, en waar relevant (co-)creator van specifieke uitingen, en waar relevant als (co-)auteur.
  • Gratis toegang tot een aantal interessante festivals, voorstellingen en tentoonstellingen, kennismaking met vertegenwoordigers van kunst- en cultuurinstellingen in de stad.
  • Veel kansen je portfolio en netwerk te verrijken.

Meld je zo snel mogelijk aan met een korte motivatie, begeleid met een linkje naar (het liefst) twee door jou gemaakte werken. In oktober ga jij van start!

Wie is Artifex & De Culturele Agenda

Artifex is een toonaangevend activatie- en communicatiebureau in Amsterdam met cultuur in het DNA. Wij geloven in de kracht van kunst en cultuur en hebben de ambitie dit bij een zo breed mogelijk publiek onder de aandacht te brengen. Wij werken onder meer voor Gemeente Amsterdam, Provincie Utrecht, Nederlandse Spoorwegen en voor diverse culturele initiatieven, festivals en goede doelenorganisaties. Bij onze Cases lees je meer over de projecten die we eerder opgezet hebben.

De weergegeven reviews zijn van oud stagiairs.
Nog geen reviews beschikbaar

Vragen over deze vacature?

Belinda Gelsema

Belinda Gelsema