Een dag uit het leven van Productie Coördinator Rannathiëlle Bitorina

Iedere week vertelt een media-professional hoe een werkdag er uit ziet. Deze week is het woord aan Rannathiëlle Bitorina, Productie Coördinator ‘’Goede Tijden, Slechte Tijden’’ bij EndemolShine Scripted.

Even voorstellen:
Ik ben Rannathiëlle Bitorina, 29 jaar en afgestudeerd Leisure & Eventmanager. Sinds een jaar ben ik werkzaam bij GTST als Productie Coördinator. GTST is onderdeel van EndemolShine Scripted en zit onder één dak met andere producties van Banijay Benelux. Er zijn verschillende departementen binnen GTST, waaronder mijn eigen departement: Productie, maar zo heb je ook de Cast, de Schrijvers, Art, Visagie, Styling, Social, Regie en Equipment. Samen werken wij dagelijks met zo’n 80 collega’s aan de langstlopende soapserie van Nederland.

Iedere maandag wordt er gerepeteerd en van dinsdag tot en met vrijdag worden alle scènes gedraaid.
Eén dag per week zijn er ook opnames op een externe locatie. Deze Buiten Opname (BO) dagen worden georganiseerd door het BO-team.
Verder zijn alle sets hier in het pand aanwezig en verdeeld over 3 studio’s. Onze kantoren zitten hier vlak naast, waardoor het snel schakelen is met portofoons. In elk kantoor hangen tv schermen waarop wij kunnen meekijken wat er live op de set wordt gedraaid. Ik zit samen met onze Productie Stagiaire in het gezellige productiekantoor, waar iedereen altijd welkom is voor een babbel, gezamenlijk lunchen aan de eettafel of om gewoon even op de bank te zitten.

Wat ik dan de hele dag doe vraag je je af?
Eigenlijk is geen dag hetzelfde, hoe cliché! Als Productie Coördinator bij ‘’Goede Tijden, Slechte Tijden’’ is het belangrijk dat collega’s en externen mij weten te vinden voor allerlei zaken. Dit kan via de mail, telefonisch of door gewoon even langs te lopen. Aan mij de taak om te helpen met vragen of verzoekjes (of om uit te zoeken wie deze kunnen oppakken).

Naast ad hoc werkzaamheden heb ik ook mijn eigen standaard taken zoals; een stukje office management waaronder het beheren van agenda’s van de producenten, het inplannen van meetings, en kantoorbenodigdheden bestellen. Ook behoren tot mijn takenpakket het opstellen van contracten, het regelen van figuratie, het onderhouden van telefonisch contact, het organiseren van evenementen, het regelen van lunch en/of diner, het onderhouden van portofoon contact tussen de studio en productie, het bundelen van de aftiteling, het verzorgen van de uitgaande post en versieren voor jarigen et cetera..

Er zijn werkzaamheden die ik op vaste dagen moet afronden, maar veel taken kan ik bijvoorbeeld nog niet afronden omdat ik afhankelijk ben van de reactie van een externe partij. Zulke taken schuiven dan een dagje op. Vervolgens komen er ook weer nieuwe taken bij. Kortom; mijn werk is eigenlijk nooit ‘’af’’ als ik naar huis ga. Om gestructureerd te werken maak ik gebruik van Trello. Hierin kan ik taken noteren zodat ik deze niet vergeet en kan ik die afstrepen wanneer ik een taak heb opgepakt of heb afgerond.

Eén ding is zeker; ik ga elke dag met plezier naar mijn werk en met een voldaan gevoel naar huis dankzij de GTST Familie!
Publicatie datum: december 2023