Update #1
‘’We moeten rennen, vliegen, duiken, vallen en weer opstaan. En weer doorgaan. We kunnen nu niet blijven. We kunnen nu niet langer blijven staan.’’: Herman van Veen zei het al, we moeten doorgaan.
Extreem raar jaar
Het afgelopen jaar was extreem raar, dit jaar wordt ook extreem raar. Vorig jaar zijn wij van Mediastages gestart met Talent this way. Een nieuw stageplatform om studenten, bedrijven en opleidingen buiten de creatieve sector te kunnen dienen. Een pilot in november 2020 werd enorm goed ontvangen door opleidingen en bedrijven. We wisten alleen die student niet aan te trekken. In deze onzekere fase ga je jezelf vragen stellen; is hier wel behoefte aan? Is de website niet mooi genoeg? Was de communicatie onduidelijk? De vragen die je, je natuurlijk altijd stelt als je ergens mee begint, maar te negatief geformuleerd volgens mij. Kunnen we ons niet beter afvragen; hoe kunnen we inspringen op de behoeftes van de student? Hoe vetter kunnen we de website maken? En welke kanalen moeten we gebruiken om in het brein van de student binnen te dringen?
Met deze vragen zijn we de afgelopen maanden zoet geweest, en ik denk dat we er goed zijn uitgekomen.
Echte live interactie
Je kan bij de Week van de Stages WhatsAppen, Zoomen, een live stagemarkt bezoeken, masterclasses volgen en natuurlijk gewoon stagevacatures vinden. We gaan volgende week van start met een Snapchat, Linkedin en Insta campagne. En we hebben de tofste promo video.
Campagne
Om bedrijven te overtuigen van de kracht van de Week van de Stages zijn we sinds vandaag begonnen met een LinkedIn campagne en hebben email uitgezet naar ons hele klantenbestand.
We hopen hiermee dat we iedereen laten weten dat de studenten, ook in tijden van een crisis, moeten groeien van jong talent naar jong professionals. En dat wij er alles aan doen, om alle studenten deze kans te bieden.
Publicatie datum: maart 2021